فن گلخانه ای | توصیه هایی در مورد استفاده از فن گلخانه ای در گلخانه ها
نوشته شده توسط : Khazarfan

فن گلخانه ای می تواند برای تخلیه مناطق انباشت گرما کمک کند ، قسمت فوقانی گلخانه شیب دار ، همچنین برای خشک کردن هوا هنگام رطوبت داخل گلخانه ، کاربرد دیگر فن گلخانه ای خشک کردن هوا در خارج و جلوگیری از تراکم آب در میوه ها می باشد. همچنین می توانید برای از بین بردن هوای گرم ، منابع گرما را تخلیه کنید.

برای تهویه بهینه تعداد زیادی از آنها ضروری است ، اما بسته به تعداد نوسازی هایی که می خواهند بدست آورند انتخاب مناسبی است و توزیع خوبی که جریان هوای مداوم را در سراسر گلخانه تضمین می کند. قرارگیری فن گلخانه ای با توجه به وسعت جریان هوا محدود است و معمولاً در حدود 30-40 متر است.

توصیه هایی در مورد استفاده از فن گلخانه ای در گلخانه ها:

استفاده از فن گلخانه ای امکان کنترل دقیق دمای هوا در گلخانه ها را نسبت به کنترل تهویه منفعل فراهم می آورد. با این حال ، در اقلیم های مدیترانه ای پیدا کردن چنین تجهیزات نادر است ، زیرا کشاورزان تاکنون به دلیل قیمت و مصرف برق این امر را رد کرده اند.

توصیه هایی برای نصب فن گلخانه ای :

فن گلخانه ای باید فشار استاتیک جریان هوا را که قبلاً محاسبه شده است از 0.03 کیلوپاسکال گردش کنند.

فاصله بین دو فن گلخانه ای مجاور برای اطمینان از یکنواختی در جریان هوا نباید از 25 متر تجاوز کند.

در صورت لزوم نصب فن گلخانه ای در قسمت بالایی ، باید حجم هر فن گلخانه ای را افزایش دهید تا 10٪ تهویه شود.

حداقل باید فاصله هوای بدون مانع از فاصله 1.5 برابر قطر فن گلخانه ای را داشته باشد. در صورت وجود تداخل در طرفین ، فن گلخانه ای را می توان روی سقف قرار داد.

برای جلوگیری از ورود هوای ناخواسته در هنگام کار نکردن فن گلخانه ای، دهانه های ورودی باید از لوت های حرکتی باشند که به بیرون باز می شوند و فقط هنگام ورود فن گلخانه ای به صورت باز هستند. گریل های خروجی نیز با فشار به بیرون باز می شوند.

پره ها باید با سیم مش سیم حداقل 1.5 میلی متر ضخامت و 13 میلی متر باز محافظت شوند. برای جلوگیری از بروز حوادث ، این نوع صفحه نمایش باید حداقل 100 میلی متر از هر قسمت متحرک فاصله داشته باشد.

ترجیح داده می شود میزان هوای نوسازی شده در چند مرحله را کنترل کنید. برای این منظور می توان از دو فن گلخانه ای سرعت استفاده کرد یا بسته به دمای موجود در گلخانه تعداد متفاوتی از فن گلخانه ای را به هم متصل کرد.

وسایل اندازه گیری و کنترل باید کاملاً از اشعه خورشید محافظت شود. ما باید اطمینان حاصل کنیم که گردش هوا در اطراف سرعت کنترل 3 تا 5 متر بر ثانیه باشد. برای این منظور می توان تهویه های مکانیکی را برای استخراج هوا از جعبه حاوی سنسورها نصب کرد.

کرکره و محافظ باعث کاهش جریان هوا می شوند

کرکره ها جریان هوا و راندمان یک فن گلخانه ای را 10 تا 25 درصد کاهش می دهد. بهترین مکان برای کرکره در قسمت ورودی فن گلخانه ای است.





:: برچسب‌ها: فن گلخانه ای , توصیه هایی در مورد استفاده از فن گلخانه ای در گلخانه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: